Cel szkolenia:
Zdobycie wiedzy i rozumienie powodów eksperymentowania i rozwoju uzależnienia chemicznego i behawioralnego u młodzieży.
Konfrontacja wiedzy i przekonań na temat uzależnień ze standardami klinicznymi i rekomendacjami WHO.
Podniesienie kompetencji i umiejętności praktycznych w pracy z młodzieżą zagrożoną i uzależnioną oraz ich rodzinami.
Program szkolenia:
Ideologie i przekonania na temat uzależnień, a standardy kliniczne i WHO.
Powody eksperymentowania i przyczyny rozwoju uzależnienia wśród młodzieży.
Uzależnienia chemiczne i behawioralne oraz ich epidemiologia.
Diagnoza uzależnienia i współistniejących zaburzeń psychicznych u adolescentów.
Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna w podjęciu terapii.
Profilaktyka i interwencja oraz terapia uzależnień.
Pierwszy kontakt z adolescentem zagrożonym uzależnieniem i jego rodziną.
Postępowanie terapeutyczne w przypadku uzależnionych adolescentów i ich rodziną.
Kompetencje placówek oświatowych i pomocowych, a placówek uzależnień.
Superwizja pracy własnej jako standard w pracy pomocowej.
Forma zajęć:
Metody warsztatowe i ćwiczenie praktycznych umiejętności, filmy video, mini wykłady z prezentacją multimedialną. Prowadzący będzie odwoływał się do przypadków klinicznych i wieloletniego doświadczenia w pracy z adolescentami i ich rodzinami.
Ze względu na warsztatowy charakter szkolenia jedna grupa nie może liczyć więcej niż 20 osób.