Szkolenie na zamówienie
Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży
Trichotillomania i złe nawyki, zaburzenia wydalania (moczenie nocne, zanieczyszczanie się kałem), zaburzenia jedzenia (u małych dzieci), masturbacja dziecięca - diagnoza i terapia

Osoba prowadząca
Iwona Dąbrowska

Czas trwania szkolenia: 16 godzin dydaktycznych

Cel szkolenia:

  • Przedstawienie obrazu klinicznego zburzeń odżywiania i wydalania (moczenie, zanieczyszczanie), trichotillomanii, złych nawyków i masturbacji dziecięcej
  • Umiejętność przeprowadzenia diagnozy,
  • Planowanie i organizacja pracy terapeutycznej z dzieckiem/młodzieżą i jego rodziną,
  • Omówienie technik terapeutycznych wykorzystywanych w pracy z pacjentem i rodziną,

Program szkolenia (godziny podane orientacyjnie – może się zdarzyć, że początek pierwszego tematu z dnia II może być już omówiona w dniu I – to zależy od grupy i jej preferencji):

DZIEŃ I (10 godzin)

TRICHOTILLOMANIA / ZŁE NAWYKI (dermatologiczne, obgryzanie paznokci, ssanie kciuka)

  • Przyczyny zaburzeń
  • Obraz kliniczny trichotillomanii (TTM) i dysmorfofobii (BDD)
  • Organizacja oddziaływań terapeutycznych
  • Tworzenie planu zmiany nawyku
  • Wprowadzanie reakcji konkurencyjnych
  • Techniki relaksacyjne
  • Zarządzanie wyzwalaczami,
  • Myśli i uczucia (młodzież)
  • Rola rodziny
  • Program wzmocnień pozytywnych zachowań

 

  • MASTURBACJA DZIECIĘCA
  • Obraz kliniczny
  • Przyczyny
  • Rodzaje masturbacji dziecięcej
  • Organizacja oddziaływań (Jak rozmawiać z rodzicami i dzieckiem? Kiedy włączyć terapię i jak ją zaplanować)

DZIEŃ II (6 godzin)

ZABURZENIA WYDALANIA

  • Przyczyny zaburzeń-geneza oraz epidemiologia
  • Obraz kliniczny- istota zburzenia: moczenie mimowolne, unikanie defekacji przez dziecko, nietrzymanie kału
  • Oddziaływanie terapeutyczne lub hamujące (psychoedukacja, omówienie podstawowych technik terapeutycznych)

ZABURZENIA ODŹYWIANIA

  • Wprowadzenie:
  • Objawy
  • Klasyfikacja zaburzeń odrwiwania u małych dzieci: Zaburzenia łaknienia, zaburzenie emocjonalne polegające na unikaniu spożywania posiłków, wybiórcze odżywianie się, dysfagia funkcjonalna, syndrom odmawiania.
  • Etiologia,
  • Diagnoza różnicowa,
  • Organizacja pracy terapeutycznej
  • Leczenie zaburzeń odżywiania
  • Psychoedukacja
  • Rola rodziców w procesie terapeutycznym
  • Terapia behawioralna jako jedna z podstawowych technik pracy z dzieckiem - omówienie programu terapii.

Forma prowadzenia zajęć:

Krótki wstęp teoretyczny, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych indywidualnie i w grupach, prezentacje multimedialne.

Korzyści z uczestnictwa:

  • Dzięki nabytej wiedzy i poznanym umiejętnościom uczestnicy będą:
  • potrafili dokonać diagnozy omawianych zaburzeń zaburzeń
  • zaplanować przebieg leczenia (terapii) zgodnie z celami terapeutycznymi


Każdy uczestnik szkolenia dostanie bogaty zestaw materiałów, oraz certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu terapii poznawczo-behawioralnej.
Poza Schematami
Szkolenia i Superwizje
Dział szkoleń
poniedziałek-piątek:
9:00-16:00
500 340 899
a.leszko poza-schematami.pl
Numer konta bankowego
71 1140 2004 0000 3602 7582 9931
mBank
Newsletter
Zapraszamy do zapisu na newsletter, dzięki któremu nie przegapisz żadnych ważnych informacji.
Zapisz się na newsletter