Czas trwania szkolenia: 40 godzin dydaktycznych
Szkolenie obejmuje:
Część I: 20 godzin dydaktycznych omawiających program.
Pomiędzy 1 i 2 blokiem uczestnicy mają przeprowadzić warsztaty dla Nauczycieli na podstawie omówionego w pierwszej części podręcznika.
Część II: superwizja przeprowadzonych przez uczestników warsztatów. Obejmuje 20 godzin dydaktycznych (około pół roku po I części).
Propozycja adresowana jest do: nauczycieli, psychologów, pedagogów oraz studentów powyższych kierunków, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz pedagogów szkolnych
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników umiejętności prowadzenia Warsztatów dla dobrych Nauczycieli. Szkolenie rozpoczyna się blokiem teoretycznym poświęconym zagadnieniom zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Główny nacisk położony jest na odróżnianie objawów ADHD od niepożądanych zachowań. W dalszej części uczestnicy uzyskują wiedzę na temat technik behawioralnych, które z powodzeniem można wprowadzać do codziennej pracy z zespołem klasowym. Zdobyta wiedza teoretyczna wykorzystywana jest w trakcie praktycznych ćwiczeń. Każdy z uczestników bazując na konkretnych przypadkach ze swojej praktyki opracowuje model działania wspierający pracę z uczniem.
Poza pracą z dzieckiem wiele trudności przysparza nauczycielom współpraca z rodzicami. Stąd jednym z prezentowanych elementów jest omówienie komunikacji pomiędzy szkołą a rodzicami.
Dodatkowym atutem szkolenia jest prezentacja praktycznych działań ogólnoszkolnych służących zapewnieniu bezpieczeństwa, a także eliminujących zachowania niepożądane. Uczestnicy zapoznani będą ze Szkolnym Systemem Bezpieczeństwa, procedurami oraz działaniami interwencyjnymi.
Po zakończeniu I części szkolenia każdy z uczestników zobowiązany jest do przeprowadzenia całości warsztatów przynajmniej z jedną grupą nauczycieli. W trakcie II etapu szkolenia prezentuje swoją pracę, omawia trudności, sukcesy i porażki. Otrzymuje zarówno od prowadzącego zajęcia, jak i pozostałych uczestników komunikaty zwrotne w postaci wskazówek, instrukcji, wytycznych, które stanowią cenne źródło informacji.
Program szkolenia:
Forma prowadzenia zajęć:
Szkolenie składa się z dwóch części: teoretycznej (wstęp teoretyczny dotyczący ADHD, ODD) i warsztatowej (prezentacja przypadków i ćwiczenie konkretnych metod pracy z objawami ADHD, ODD). Z uwagi na proponowany materiał szkolenie wymaga aktywnego udziału ze strony uczestników.
W pracy wykorzystujemy zarówno przygotowane przez uczestników opisy przypadków uczniów z ADHD i trudnymi zachowaniami, a także filmy prezentujące poruszane zagadnienia z własnej praktyki klinicznej.
Każdy uczestnik szkolenia dostanie bogaty zestaw materiałów, oraz certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu terapii poznawczo-behawioralnej.